Returer & Byten

Ångrerrätt

Enligt distans och hemförsäljningslagen gäller ångerrätt på 14 dagar. Skotornet erbjuder 30 dagars bytesrätt/öppet köp från att beställningen lämnat vårt lager tills att vi har mottagit din retur. Du utnyttjar din ångerrätt genom att meddela oss detta skriftligen innan ångerfristen löpt ut, helst genom att använda den följesedel eller kvitto som följde med ditt paket.
Det går även bra att kontakta oss via mail kundservice@skotornet.se eller registrera din retur på vårt Retur Center.

Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick i originalförpackning. Är varan/varorna i förändrat skick har Skotornet rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet.
Tejpad och osäljbar originalförpackning debiteras med 50 kr.

Beställningar som skickas via brev, returneras via brev och kund står för returporto.

Av hygieniska skäl är det inte möjligt att returnera eller byta strumpor vid bruten förpackning.

Returavgift

Tillkommer på 50 kr. Vid byte debiteras inget returporto.

Returer som skickas via brev tillkommer ingen returporto då kund själv står för returporto.

Hur gör jag en retur?

1. Fyll i returorsak längst ned på den medföljande följesedel alternativt klipp av och fyll i den nedersta delen av kvittot.
2. Packa ner varorna i sin originalförpackning tillsammans med följesedel eller den avklippta delen av kvittot. Packa så att originialförpackningen skyddas under postgången (tejpad och osäljbar originalpackning debiteras med 50 kr).
3. Klistra den medföljande returfraktsedeln på paketet och lämna in det till ditt närmaste inlämningsställe. Notera att du som kund har det ekonomiska ansvaret för att returen kommer till oss, så spara ditt inlämningskvitto.
4. Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mail.

Har du inte fått med någon returfraktsedel, vänligen registera din retur på vårt Retur Center.

Byte

Vi erbjuder ett gratis byte vilket innebär att du inte betalar någon returavgift när du byter till en annan vara/storlek. Detta gör du genom att lägga en ny beställning på Skotornet.se.

1. När du lägger en ny beställning på hemsidan, skriv i kommentarsfältet i kassan på Steg 4 eller 5 att det gäller ett byte och ditt gamla ordernummer.
2. Notera även på ditt kvitto eller följesedel att du har gjort en bytesbeställning och ditt nya ordernummer. Det är viktigt att du gör punkt 1 och 2 så att vi debiterar dig rätt.

Återbetalning

När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 1 – 5 arbetsdagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din retur och återbetalning kommer att skickas via mail. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Bankkort/Betalkort

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp.

Klarna Faktura

Vid betalning med Klarna Faktura justerar vi beloppet på din faktura vid retur och mailar ut en ny faktura. Du betalar följande avgifter vid retur:
1. Varor du har valt att behålla.
2. Returfrakt 50 kr

Vid retur av hela din beställning betalar du endast in 50 kronor för returfrakten.

Klarna Konto

Vid betalning med Klarna Konto justerar vi beloppet på din kundkonto vid retur och mailar ut en ny faktura. Du betalar följande avgifter vid retur:
1. Varor du har valt att behålla.
2. Returfrakt 50 kr

Vid retur av hela din beställning betalar du endast in 50 kronor för returfrakten.

Felleverans

Har du mottagit fel vara eller saknar du något i din beställning? Vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!

skotornet.se © 2018