Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som har fabrikationsfel, inte normalt slitage eller vanvård. Om du upptäcker fel på en vara ska du som kund kontakta vår kundservice så fort du upptäckt felet.

Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har något urpsprunglit fel eller är felaktig. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer.

Kontakta oss

Kontakta oss via kundservice@skotornet.se och beskriv felet på varan, när felet upptäcktes och gärna bilder på felet och varan.
Vi behöver även ditt namn samt ordernummer för att bekräfta ditt köp.

Bedömning kan göras utifrån bifogade bilder, men är det svårt att göra en bedömning eller att bedömningen känns orättvis, får du som konsument skicka varan till oss så vi kan ta en närmare titt. Vid godkänd reklamation återbetalar vi dig för frakten.

skotornet.se © 2017