Köpvillkor

Här hittar du information om gällande villkor när du handlar i vår skobutik på nätet

Villkorsdatum

2016-10-05

När du handlar hos oss på Skotornet.se så omfattas du av Distansavtalslagen och Konsumentköplagen.

Tillämpning

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med Kängan i Nacka AB, 55640-7174 (nedan kallad Skotornet). Genom att beställa accepterar du dessa villkor. Beställning av produkter sker via www.skotornet.se. Försäljning sker endast till myndig person över 18 år eller företag. Vid beställning via Skotornet.se förbehåller sig Skotornet för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation, på samtliga produkter i sortimentet. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge varans exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Skotornet rätten att korrigera detta i efterhand.

Priser och avgifter

Samtliga priser på Skotornet.se anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. På samtliga beställningar tillkommer en fraktavgift (f.n. 49kr). Vi reserverar oss för felaktiga priser och prisjusteringar samt felaktigt lagersaldo. Skotornet har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt eller om en vara som du beställt inte finns i lager kan det tvinga oss att häva ditt köp och återbetala dig eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Om detta sker kommer vi att kontakta dig via mejl.

Fraktavgift 49kr
Returavgift 50kr
Outlöst paket 300kr
Förstörd och osäljbar originalförpackning 50kr

Kampanjer och erbjudanden

Priser på alla kampanjer/erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för dessa anges.

Köp och betalsätt

Vid beställning av vara hos Skotornet träffas avtal om köp först när ordern är bekräftad. Vid internetbeställning sker orderbekräftelse normalt inom några minuter efter beställning via email. Beställningar är inte giltiga om Skotornet inte kan fastställa kundens bostadsadress. Skotornet förbehåller sig rätten att neka en beställning. Det finns flera betalsätt att välja mellan: Klarna Faktura, Klarna Konto eller kortbetlaning. Betalsätt väljs i kassan vid beställning via www.skotornet.se.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas ut automatiskt till din mail du har uppgivit vid din beställning. Kolla att alla dina uppgifter stämmer. Har du mot förmodan inte fått någon orderbekräftelse inom 1 dag, kolla din skräppost-mapp, om den inte ligger där, kontakta oss snarast.

Avbeställa eller ändra din order

En avbeställning är inte möjlig efter det att din beställning har hanterats och skickats iväg. I de fall där beställningen är genomförd och måste du som kund hämta ut beställningen. Om du inte hämtar ut din beställning har vi rätt att debitera dig en avgift på 300kr.
Du kan ändra eller lägga till i din beställning så länge vi inte har skickat din order. Kontakta oss på info@skotornet.se. Vid order betald med kort och du önskar att lägga till en vara, kommer en förfrågan att ske via Payson per mail om att du måste betala tillägget innan vi kan hantera och skicka din order.

Leverans och transport

Du kommer automatiskt att motta en bekräftelse på din leverans från oss så fort ditt paket lämnat vårt varulager. Har du inte mottagit detta bekräftelsemejl inom den leveranstid som är angiven är du välkommen att kontakta oss.

Vi skickar alla våra paket med DHL och levereras till ditt närmaste ombud (Service Point). DHL har leveranstid på 1 – 2 vardagar. Normalt skickar vi din beställning samma dag eller nästkommande arbetsdag. Vid större beställningar kan det mellan 1 - 4 arbetsdagar innan varorna lämnar vårt lager. Avisering sker via email, per post eller om du har angivit ett telefonnummer via SMS. Hämtar inte du ut ditt paket har vi rätt att debitera dig på avgift på 300kr som ska täcka våra transport- och hanteringskostnader.

Väldigt små försändelser skickas per post direkt till din brevlåda.

Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Om du upptäcker fel på en vara ska du som kund kontakta oss så fort du upptäckt felet.
Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har något fabrikationsfel eller är felaktig. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

Säkerhet

Beställningar som görs med annan persons namn utan dennes medgivande räknas som bedrägeri. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls.
Alla betalningar som görs via bankkort VISA/MASTECARD sköts av företaget Payson AB med säker kryptering enligt strikt banknorm. Dina kortuppgifter sänds direkt till din bank och kan ej läsas av en annan än din bank.

Personuppgifter

Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av skotornet.se i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig samt för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Skotornet.se* och lämnas aldrig ut till obehöriga. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att skotornet.se ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Du kan när som helst ändra dina uppgifter (inklusive att avbeställa prenumeration på nyhetsbrev och direktutskick) genom att logga in på vår webbsida med det användarnamn och lösenord du valt när du registrerade dig vid vår hemsida.

* Delbetalande eller fakturakunder delas med Klarna AB som sköter vår fakturering.

Tvister och lagval

Är en vara felaktig eller skadad, kontakta oss så att vi tillsammans kan lösa problemet. Vi försöker alltid att lösa tvister på ett ömsesidigt tillfredsställande sätt. Om ingen överenskommelse nås, kommer du att ha möjlighet att föra ärendet till Allmänna reklamationsnämnden. Kolla Allmänna reklamationsnämndens instruktioner här: http://www.arn.se

skotornet.se © 2017